Fotowoltaiką jest nazywana dziedzina nauki zajmująca się przetwarzaniem światła słonecznego na energię elektryczną
Ciepło to forma przekazywania energii termicznej. Ciepło przepływa między ciałami, wtedy, gdy posiadają one różną temperaturę. Jeśli między ciałami o różnej temperaturze następuje odpowiedni kontakt, część energii wewnętrznej ciała o wyższej temperaturze przepływa spontanicznie do ciała o temperaturze niższej, aż do wyrównania temperatur obu ciał.
Czynnik grzewczy, gorąca woda, jest dostarczany do węzłów cieplnych, w których dochodzi do procesu wymiany ciepła – ogrzanie wody obiegowej krążącej w instalacji centralnego ogrzewania budynków. Po oddaniu ciepła w węzłach cieplnych schłodzony nośnik ciepła (woda) wraca siecią ciepłowniczą do źródła ciepła, gdzie następuje jego ponowne podgrzanie.
Do określenia ilości energii cieplnej, jaką trzeba było dostarczyć do budynku montowany jest przed węzłem cieplnym licznik ciepła.
Jest urządzenie elektroniczne, które mierzy przepływ i różnicę temperatur, i te wielkości przelicza na ilość ciepła. Jest to prosty wzór – ilość ciepła to iloczyn ilości czynnika, jaka przepłynęła przez węzeł i różnicy temperatur na zasilaniu węzła i na powrocie. Ilość pomierzonego ciepła będzie zależna od wielkości przepływu oraz od różnicy temperatur, jaka wystąpi.
Dzięki eBOK w prosty sposób uzyskać informacje dotyczące:
- Rachunków i płatności –historia dokonanych zapłat oraz stan bieżący zobowiązań.
- Liczników – ewidencja odczytów licznika ciepła, mocy zamówionej oraz aktualny cennik poszczególnych pozycji faktur.
- Swoich danych– użytkownik może sprawdzić poprawność swoich danych.
- Spraw windykacyjnych – o ile została wszczęta procedura.
- Danych adresowych i kontaktów Spółki PEC.
- Wiadomości – tu znajdują się wiadomości i komunikaty wysyłane przez Spółkę.
- Faktury – możliwość pobrania bieżących oraz historycznych faktur w formacie pdf.
Serwis e-BOK jest platformą internetową, która ma na celu ułatwienie i usprawnienie Państwa kontaktu z „PEC” Kwidzyn. Dzięki e-BOK nie jest już konieczna osobista wizyta w Biurach Obsługi Klienta. Klienci mają dostęp do istotnych dla siebie informacji w dowolnej chwili, bez ograniczeń i w komfortowych warunkach – w domu, w kafejce internetowej, w każdym miejscu z dostępem do Internetu.